Se svými domy a byty si při plánovaném prodeji většinou tolik práce nedáme. A to je velká škoda. Všichni si rádi pořizujeme hezké věci, bydlíme v příjemných, útulných bytech, kde je naší rodině dobře a přátelé se u nás cítí příjemně.
Prodej bytu nebo domu řešíme převážně méněkrát než prodej našeho auta. Homestaging nám sladěním, promyšleným uspořádáním a dalšími úpravami v bytě umožní představit naši nemovitost jako harmonický a příjemný domov. Pro kupující je pak daleko snadnější představit si snídat, obědvat či večeřet u „takového stolu“.
Při homestagingu využíváme převážně stávající zařízení a naším cílem je upravit interiér s minimálními náklady, s použitím stávajícího vybavení. Nemovitost doplňujeme o nové dekorační předměty, látky, závěsové materiály, čerstvé květiny apod.. Vyzdvihnout přednosti, ukázat prostor a harmonii, které nemovitost poskytuje, je naším hlavním záměrem.
Homestaging nezakrývá nedostatky - praskliny ve zdi, plíseň v rohu místnosti nebo poškozenou podlahu. Tyto drobné vady doporučujeme majitelům odstranit, protože zájemce si po odchodu z Vašeho bytu bude pamatovat právě toto.
Náš příklad z praxe:
Naše klientka se přestěhovala do Prahy a požádala nás o prodej svého bytu v Hradci Králové. Byt byl v původním stavu a až na pár skříněk a drobného vybavení, které se do nového bytu nehodilo, prázdný. Prázdný, ale s pozůstatky pomalovaných stěn od dětí, výmalbou v podobě mořských vln v dětském pokoji a tapetou v chodbě, jejíž životnost dokončilo stěhování. Domluvily jsme se na prodeji bytu a přípravě nemovitosti k prodeji a to tak, že jsme provedly:
- kompletní úklid,
- vymalování,
- pořízení záclon k zútulnění prostoru,
- drobné opravy prostoru – úprava rozmístění nábytku
- dekorace v podobě květin.
Byt se prodal do týdne, majitelka byla mile překvapena, když jsme ji už po druhé prohlídce informovali o kupci.
Díky homestagingu se nám daří navýšit prodejní cenu nemovitosti až o 10% a někdy i více.
Doporučujeme Vám všem, milí prodávající, věnovat energii a péči Vaší nemovitosti již před focením a před první prohlídkou.
Při koupi nemovitosti jsme obzvlášť ovlivněni prvním dojmem. Nikdy neuděláte první dojem na druhý pokus, jak u pracovního pohovoru, tak u prezentace Vaší nemovitosti.
Základní pravidla:
- funkčnost a střídmost
- uklizení osobních předmětů, např. sbírek mušlí z dovolené, prázdné krabice pod postelí, rodinné fotografie
- sladění stylů a barevnosti nejen nábytku, ale i stěn, doplňků a textilu
Pokud přemýšlíte nad prodejem Vaší nemovitosti, sjednejte si s námi nezávaznou schůzku a společně probereme Vaše konkrétní požadavky.